Nieuws: Call of Duty: Black Ops 3 is nu gratis voor PS Plus-leden, klik hier voor meer informatie.

• 20 juni 2018, 19:10:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Warme switch  (gelezen 101 keer)

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Warme switch
« Gepost op: 29 mei 2018, 17:04:46 »
Ik heb de switch toch maar tijdelijke uit de dock gedaan. Met dit weer word op zolder erg warm en na het spelen ( in dock mode) was die erg heet. Ik heb al wat op internet zitten zoeken en schijnt dat switch zelf uit gaat als die overhit word en dat geen kwaad kan. Toch wil ik graag jullie mening horen

Online Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
Re: Warme switch
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2018, 22:29:48 »
Toen ik hem in de woonkamer had staan heb ik deze gedachten ook gehad, in mijne nieuwe game room is het vrij koel, dat scheelt.

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2018, 22:58:45 »
Ik heb best veel gespeeld ook met deze warmte. Gebeuren niks vreemds ofzo. Allen dat zo warm aanvoelde. Voor zo lang het 28 graden is laat ik hem er denk toch uit. Zo zolder is dan helemaal warm

Online Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2018, 14:45:54 »
De Warmte in de gaten houden is inderdaad geen overbodige luxe, soms even een kwartier pauzen maken en hem in slaapstand zetten doet al wonderen.

Offline Fisher007

• Moderator
  • True Gamer
  • *
  • Come Get Some
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2018, 10:44:38 »
Ik heb de switch toch maar tijdelijke uit de dock gedaan. Met dit weer word op zolder erg warm en na het spelen ( in dock mode) was die erg heet. Ik heb al wat op internet zitten zoeken en schijnt dat switch zelf uit gaat als die overhit word en dat geen kwaad kan. Toch wil ik graag jullie mening horen

Mijn Switch word in het Dock ook warm. Vooral met Xenobalade 2. Dit is normaal. Het warme weer speelt natuurlijk ook een rol. Als het op zolder te warm is adviseer ik er niet lang op te spelen. Ik speel vaak in table mode. In deze mode word de Switch minder warm. In dock mode krijgt de Switch weinig koeling. Ik denk dat er niets mis met je Switch. Probeer hem eens in een koele ruimte te spelen in handheld mode. Misschien in de supermarkt? LOL 8) Kan je altijd vergelijken,
AllGenGamer

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2018, 17:24:08 »
vandaag weer gespeeld, ook was het vandaag iets cooler. geen 29 maar 24 ofzo. en na paar uur spelen was die lang niet zo warm als de vorige keer. wel de zelfde game gedaan

Online Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2018, 20:22:17 »
De temperatuur in huis speelt zeker een grote rol, 5 graden is veel voor electronica, maar ook de lucht vochtigheid zal wel een rol spelen.

Offline Fisher007

• Moderator
  • True Gamer
  • *
  • Come Get Some
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2018, 20:38:19 »
vandaag weer gespeeld, ook was het vandaag iets cooler. geen 29 maar 24 ofzo. en na paar uur spelen was die lang niet zo warm als de vorige keer. wel de zelfde game gedaan

Goed zo  ;) nu weet ik zeker dat er niets mis is met je switch
AllGenGamer

Offline Red2503

• Administrator
  • Beginnende Gamer
  • *
  • Nintendo gamer
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 01 juni 2018, 00:09:51 »
Dit is vrij normaal omdat de Switch zijn prestaties verhoogd worden als hij gedocked is (bijvoorbeeld van 720p naar 1080p). Het zou geen kwaad moeten kunnen, maar als er wel iets gebeurt hebben we altijd nog garantie. :P

Offline Fisher007

• Moderator
  • True Gamer
  • *
  • Come Get Some
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 01 juni 2018, 12:57:55 »
ja kan de switch ook op de tv spelen uit het dock......dan blijft hij koel. je hebt dan wel een speciale usb kabel nodig Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te doen. Je hebt dan een usb kabel en een table stand nodig.

AllGenGamer

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 01 juni 2018, 21:39:24 »
ja kan de switch ook op de tv spelen uit het dock......dan blijft hij koel. je hebt dan wel een speciale usb kabel nodig Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te doen. Je hebt dan een usb kabel en een table stand nodig.

leuk dat dit soort opties er zijn maar ik vind wel dat het zo gemaakt moet worden dat het allemaal goed is

Online Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #11 Gepost op: 02 juni 2018, 23:57:17 »
Ik meen dat die dock iets meer doet dan slechts beeld verzorgen, kan het mis hebben.

Offline Red2503

• Administrator
  • Beginnende Gamer
  • *
  • Nintendo gamer
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2018, 19:06:14 »
Ik meen dat die dock iets meer doet dan slechts beeld verzorgen, kan het mis hebben.
Als hij gedocked is doet de switch de video chip overclocken wat meestal zorgt voor een hogere beeldresolutie of meer fps.

VIDEO
Ik zou het niet doen want third party docks (of zo'n kabels) kunnen je Switch kapot maken.

Online Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #13 Gepost op: 04 juni 2018, 20:41:33 »
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, daarom heb ik een 2de dock gekocht voor in de woonkamer. Dat is de enige console die ik eventueel in de woonkamer kan spelen.