Nieuws: Hoe vond jij de E3 2018? klik hier en praat gezellig mee.

• 19 juni 2018, 08:45:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Bang voor het internet  (gelezen 253 keer)

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Bang voor het internet
« Gepost op: 24 januari 2018, 09:07:48 »
ik ben steeds benauwder geworden om het internet. als er iets met me hardschijf is ofzo ben al snel bang dat ik gehackt ben. ik controle ook te vaak me mail of niets apart binnen krijg.

ik had een keer voor kaartje een account ergens gemaakt. ik kwam niet meer ingelogd dus ik was beetje in paniek. toen stuurde ik mail naar hun en zeiden ze dat zins eind 2017 nieuw account systeem hadden en dat daarom oude account weg waren. dit soort dingen raak ik toch vaak in een kleine paniek ook al dus niets aan hand is.

hoe kijken jullie naar het internet? ben jij wel bang om gehackt te worden ofzo?

Offline Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
Re: Bang voor het internet
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2018, 12:22:42 »
Ik heb zo wie zo standaard een virusscanner met firewall mee draaien, ik kies zo wie zo voor een betaalde versie, want die zijn altijd beter en krijgen sneller te nieuwste updates en beveiligen ook meer (is ja ook logisch want anders verdient men er niks aan).

Maar zelf daarmee geeft het je geen 100% garantie, en ik ken het gevoel heel goed, vorige week kreeg ik van mijn website beveiliging (die is wel gratis, betaalde is extreem duur) al een melding dat er iemand uit de UK 784 hack pogingen heeft gedaan. Daar schrok ik ook van, want waarom zou iemand uit de UK of ander land wat ik vaker zie een Nederlandse Game Entertainment website offline willen gooien.

Niks is 100% veilig en je weet maar ken het gevoel heel goed.

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2018, 19:55:52 »
Ik voel me ook altijd echt machteloos als ziet iemand uit china je probeerd te hacken

Offline Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2018, 18:37:02 »
Heeft soms ook te maken op welke websites en communies je lid bent / bezoekt, en vaak heb je als PC gamer hier het snelste las van. Daar bedoel ik het Online game natuurlijk mee.

Maar heb je een Virusscanner / Firewall mee draaien?

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2018, 21:24:13 »
Nog niet hij is mometeel bij pc winkel voor volledige controleren op hardware en software. Nieuwe onderdelen, kijk voor beschadige hardware. Kijken voor virussen enzovoort. Als die terug is ga ik kijken na virus progammas.

Offline Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2018, 11:06:18 »
Ik heb eerst Norton gehad, toen werd die zo extreem traag in 2004 en ben ik overgestapt naar AVG, na 1 jaar naar Kaspersky, en die heb ik 6 jaar gehad, toen kwam er een versie uit waardoor heel veel programma's bleven vast lopen, konden me ook niet vertellen waar het aan lag. Heb in 2013 via de consumenten bond gelezen dat Norton dat jaar best getest was en heb toen Norton trail geprobeerd en de computer had bijna geen enkele vertraging (minimale vertraging is normaal) en sinds dien gebruik ik die weer. Heb wel 1x omdat ik voor 7 euro 1 jaar bitdefender kon krijgen (grootste pakket) maar daar ben ik na 1 maand weer vanaf gestapt, die blokkeerde letterlijk alles wat hij niet moest blokkeren, zoals games, video bewerk programma.

Maar kort samen gevat, ik gebruik momenteel nog altijd Norton.

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2018, 19:57:57 »
Een andere vriend waar veel pc games mee speel raden die ook al aan. Zal die denk wel worden even wachten tot die terug is.

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2018, 12:29:40 »
banken worden momenteel hard aangevallen door DDoS. ik weet dat dit nog best lichte vorm is en dat niet echt hacken is ofzo. geen gegevens in gevaar ofzo. maar toch als zo veel banken dit niet kunnen beschermen vraag toch af wat ze kunnen met een zware hack.

Offline Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2018, 21:09:23 »
banken worden momenteel hard aangevallen door DDoS. ik weet dat dit nog best lichte vorm is en dat niet echt hacken is ofzo. geen gegevens in gevaar ofzo. maar toch als zo veel banken dit niet kunnen beschermen vraag toch af wat ze kunnen met een zware hack.

Had het inderdaad gelezen, niet normaal

Een andere vriend waar veel pc games mee speel raden die ook al aan. Zal die denk wel worden even wachten tot die terug is.

Ik kan je wel een winkel een keer aanbevelen waar ik Norton altijd koop, is hij een stuk goedkoper dan bij Norton zelf.

Offline Monsternon

• Moderator
  • Full Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2018, 21:53:47 »
Is het dan een online winkel of een winkel waar je langs kan? Het liefst heb langs gaan namelijke.

Offline Linksquest

• Global Moderator
  • Hero Gamer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Linksquest.nl
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2018, 12:00:57 »
Is een online winkel, je krijgt digitaal de code per mail gestuurd.

Offline Samus

• Junior Gamer
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2018, 16:59:30 »

Ook de belastingdienst was getroffen als ik.